Ny dag - nya tag.

Var uppe i gryningen, trots att det är lördag idag. Det var väl som en slags kompensation för igår, då vi gick upp vid nio snåret.


Jag fattar inte oavsett om jag lägger mig tidigt eller sent så vaknar jag oändligt tidigt, vid 04.00 tiden. Skulle kunna gå upp då OM det inte varit för att denna tid inte är normal tid att gå upp - med undantag för om man har ett arbete som så kräver det. Tvingar mig själv att somna om i allafall ett par timmar till, beroende på om det är jobb eller ledigt som gäller.


Idag klev jag upp vid sju och intog min frukost som vanligt tillsammans med morgontidningen i lugn och ro, eftersom N är ute och jagar, (inte brudar) och O fick slagga vidare i mammas säng.


Därefter allehanda bestyr; tvätt, plock och städning. Skönt när det är gjort - enda nackdelen är väl att det inte håller sig så i all evighet. Men då finns det ju i allafall liv i det här huset. Fasar för när man blir äldre och alla barnen flyttat hemifrån, och det ser likadant ut när man kommer hem, som när man for.


Ha en trevlig lördag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0