The "big" pay bill day.

Mitt motto: Varför göra idag det du kan göra en annan dag"

Precis så är det när man via nätet skall betala sina räkningar - boring!

Jag väntar oftast in i det sista med detta nödvändiga ont. Inte för att jag lider av att pengarna på kontot minskar drastiskt. Nä, det är nog bara det där lilla att ta sig tid att göra det, som ändå måste göras.

Sedan förundras man varje gång över resultatet som blir kvar - hur mycket eller lite man har råd att konsumera kommande månad.

 

Nä, ännu tror jag mig slippa vara med i lyxfällan, *peppar peppar*

=)

 

Jag inser varje månad och lovar mig själv att jag skall sluta med min konsumtion på onödiga grejer som vi faktiskt inte behöver - men ett par ggr/ eller flera per månad invaderas vårt hem med grejer som bara bett om att få komma och bo hos oss, och som den snälla själ man är så är det ju okej.

 

Ha en bra fredag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0