Trädgårdsarbete....

... som terapi.
Det hjälper, när hjärtat slår i 180 och huvudvärken gör sig illa påmind - kan det vara stress-symtom måntro?


Idag har verkligen varit en alldeles lugn dag, visst har ett par små måsten smugit sig på, men jag har avverkat dem i min  takt och när det passat mig.


Började att höstpåta lite i landen, och visst var det rogivande ända fram till åskan och regnet gjorde sig påmint. Då insåg jag att det var dax att gå inomhus eftersom jag inte vill bli en fackla i blixtarnas sken.
Var även ute en stund efter ovädret - för att flytta runt lite växter, men det var ju mindre kul eftersom jorden mer betedde sig som lervälling.


Fick i allafall plockat upp de sista morötterna ur grönsakslandet, och de skall minsann tas tillvara på och tillagas eller ha att bakas med.


Läste i nåt magasin (som jag ständigt envisas med att släpa hem från affären) om en kvinna som levde i ett självhushåll på det som jorden och djuren gav + allehanda byteshandel av varor och tjänster. Tänk den som hade samma möjlighet att leva för sin egen skull och inte andras.

Jag tror å andra sidan inte att det skulle fungera här eftersom man/jag både vill ha och äta kakan.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0